Zbiór podstawowych algorytmów omawianych na lekcjach informatyki w szkole średniej. Programowanie dla Windows w Delphi, VS C++

informatyka logo
Strona główna  Strona szkoły  Plan lekcji  Bieżące zastępstwa  Biblioteka 

III LO Tarnów
eDziennik III LO Tarnów
MS Visual Studio C++ 2008

Zbiór podstawowych algorytmów omawianych na lekcjach informatyki w szkole średniej.
Programowanie dla Windows w Delphi, VS C++


Kliknij na linku aby rozpocząć lekcję
Lp.OpisLink
1. Algorytm z warunkami: Pole trójkąta obliczone ze wzoru Herona.- lekcja omawia podstawowy typ algorytmu podejmującego decyzję Tak/Nie Otwórz lekcję
2. Algorytm iteracyjny: schemat Hornera. Wartość wielomianu- omówienie podstawowego typ algorytmu wykonującego pętlę iteracyjną for użytą w funkcji. Temat zawiera również przykład deklaracji, zapisu i odczytu tablicy jednowymiarowej. Otwórz lekcję
3. Algorytm rekurencyjny: schemat Hornera. Wartość wielomianu- omówienie typu algorytmu wykonującego rekurencję. Temat zawiera również przykład deklaracji, zapisu i odczytu jednowymiarowej tablicy dynamicznej. Otwórz lekcję
4. Algorytm: Znajdowanie największego lub najmniejszego elementu w zbiorze - omówienie znajdowania największego lub najmniejszego elementu w zbiorze liczb nieuporządkowanych. Otwórz lekcję
5. Algorytm Min-i-Max: jednoczesne znajdowanie największego i najmniejszego elementu w zbiorze - omówienie jednoczesnego znajdowania największego i najmniejszego elementu w zbiorze liczb nieuporządkowanych. Przykład zastosowania metody dziel i zwyciężaj Otwórz lekcję
6. Sortowanie bąbelkowe (bubble sort)- omówienie algorytmu porządkowania zbioru Otwórz lekcję
7. Sortowanie przez wybór (selection sort)- omówienie algorytmu porządkowania zbioru przez wybór. Algorytm jest rozwinięciem algorytmu sortowania bąbelkowego Otwórz lekcję
8. Algorytm sortowania szybkiego (quicksort)- temat omawia sortowanie szybkie zbioru losowo wybranego zapisanego w tablicy dynamicznej. Podany algorytm sortowania szybkiego oparty jest na zastosowaniu rekurencji Otwórz lekcję
9. Poszukiwanie informacji w zbiorze- omówienie algorytmu poszukiwania w zbiorze nieuporządkowanym metodą poszukiwania liniowego bez- i z wartownikiem Otwórz lekcję
10. Algorytm poszukiwania przez połowienie- temat omawia poszukiwanie elementu w zbiorze liczb uporządkowanych przy wykorzystaniu algorytmu poszukiwania przez połowienie Otwórz lekcję
11. Zamiana liczby binarnej na dziesiętną według schematu Hornera- omówienie algorytmu podającego zamianę liczby binarnej na liczbę dziesiętną z wykorzystaniem zmiennej typu String Otwórz lekcję
12. Zamiana liczby z systemu dziesiętnego na dwójkowy- omówienie algorytmu podającego binarne rozwinięcie liczby naturalnej dziesiętnej Otwórz lekcję
13. Binarny algorytm szybkiego potęgowania- omówienie algorytmu obliczającego wartość potęgi Otwórz lekcję
14. Reprezentacja binarna liczb całkowitych ujemnych- omówienie algorytmu znajdującego reprezentację binarna liczb całkowitych ujemnych. Otwórz lekcję
15. Gra: Kółko i krzyżyk- implementacja kodu gry kółko i krzyżyk. Znajdziesz tu podstawowe funkcje graficzne i metody rysowania w Visual Studio C++ Otwórz lekcję
16. Znajdowanie najkrótszej drogi. Algorytm Dijkstry. Do aplikacja dołączone jest źródło kodu (Delphi 5, 7) Otwórz lekcję



strona główna
Delphi
symulacje fizyczne Delphi
Saper w Delphi7
VS C++ 2008 Express
Wstęp do środowiska VS C++ 2008
Kólko i krzyżyk gra w visual studio c++
Delphi, VS C++
Wstęp do algorytmów

Tworzenie witryn www aplikacja google
Walki robotów
diversity motorola solutions polska walki robotów

III LO Tarnów
2012-2014©Adam Lasko Zbylitowska Góra